Tehnični pregled, registracija in zavarovanje

Written by admin on June 6, 2017 Categories: Insurance

Po 1. maju 2017 bosta obvezna registracija in zavarovanje več kot 20 tisoč koles z motorji, mladoletni kolesarji pa bodo morali nositi čelade.

Po novem bo motorni dvokolesnik treba tehnično pregledati in registrirati, medtem ko bodo mladoletni kolesarji morali kot obvezno opremo nositi čelado. Tako narekujeta najpomembnejši novosti popravka zakonov o pravilih cestnega prometa in o motornih vozilih, ki so ga predlagali koalicijski poslanci in ki bo, kot piše Delo, na četrtkovem državnem zboru skoraj zagotovo potrjen.

Vozila, na katera se nove zakonske obveze nanašajo

V primeru potrditve popravkov zakonov bo po novem odpravljena dosedanja kategorija koles z motorji, veljavni pa bosta kategoriji koles in mopedov. Trenutni mejni primeri, ki jih v tem primeru nova zakonodaja ureja, so:

  • vozila, ki so opremljena z motorji do 0,25 kW moči: v kolikor imajo dodana pedala, bodo ta uvrščena med kolesa, v nasprotnem pa med mopede – slednje bo po novem treba registrirati in zavarovati;
  • vozila, ki so opremljena z motorji do 4 kW, z omejeno hitrostjo do 25 km/h: ta vozila bodo uvršena med mopede in jih bo po novem treba zavarovati in registrirati, ob njihovi uporabi po bo obvezna čelada.

Cenik registracijskih storitev za kolo z motorjem:

Cena registracije novega vozila z eno tablico za kolo z motorjem: 46,34 €

Cena podaljšanja registracije: 26,54 €

Cena odjave vozila: 29,44 €

Navedeno ureditev je prvi predlagal poslanec SMC Igor Zorčić. Z njo naj bi zagotovili večjo stopnjo varnosti udeležencev v prometu, saj bodo vozniki in sovozniki na mopedih morali uprobljati zaščitne čelade, in večjo prepoznavnost lastništva vozil. Za motorna kolesa z omejeno hitrostjo do 25 km/h pa bo sicer še vedno dovoljena vožnja po kolesarskih poteh.

Predviden upad prodaje Piaggiov

Spremembo zakonodaje o kolesih z motorji je že lansko leto predlagala stranka NSi, vendar tedaj ni bila sprejeta. Omenjena stranka se z novim predlogom ne strinja, in sicer z obrazložitvijo, da bi ta brez potrebe administrativno in finančno obremenil državljane Republike Slovenije.

Po besedah direktorja Motocentra Laba Boštjana Laba naj bi nova zakonodaja povzročila občuten upad prodaje motornih koles, saj po sprejetju predloga tovrstna vozila za kupce ne bodo več zanimiva – njihove glavne prednosti so namreč ravno tiste, ki jih predlog odpravlja. Med najbolj znane znamke motornih koles spadajo Piaggio, Gilera, Vespa in Derbi. Laba je v izjavi za Delo pripomnil, da najbrž nihče od predlagateljev nove zakonodaje ne razmišlja o prednostih dosedanjih pogojev uporabe motornih vozil, ki so bile predvsem v precejšnji priročnosti tako za šolarje kot starejše, zato se ne zavedajo, da bo nova sprememba s seboj verjetno prinesla vrsto nevšečnosti. Več si lahko preberete tukaj: http://zavarovanjeavta.net/

Posamezne zavarovalnice zavarovanje koles s pomožnim motorjem že ponujajo, zanj pa se odločajo predvsem bolj previdni vozniki. Po novem pa bo takšno zavarovanje postalo obvezno in bo lastnike motornih koles stalo vsaj 20 evrov na leto. Točen znesek zavarovanja bo seveda odvisen od izbrane zavarovalnice, prav tako pa naj bi se po napovedih cene zavarovanj do dejanske uveljavitve zakona še nekoliko znižale.


Comments Off on Tehnični pregled, registracija in zavarovanje